Kenneljaosto

Tervetuloa Mäntsälän ryhmänäyttelyyn Hirvihaaran ampumakeskukseen 5.5.2024

Oheisena on näyttelymme arvioitu arvosteluaikataulu sekä koirasi näyttelynumero.

Muista ottaa mukaan näyttelyyn koiran rekisterikirja, rokotustodistukset, näyttelynumero ja –hihna, hakaneula sekä vesikippo koirallesi.  Vettä saa ampumaseuran WC-tiloista.

Näyttely on drive-in joten arvostelun jälkeen saavat poistua muut paitsi rotunsa parhaat; ROP, ROP-juniori, ROP-veteraani sekä ROP-kasvattajaluokkaan osallistuneet koirat.

Ilmoittaessaan koiransa näyttelyyn näytteilleasettaja on sitoutunut noudattamaan Suomen Kennelliiton voimassa olevia näyttelysääntöjä ja niitä täydentäviä ohjeita ja rokotusmääräyksiä.

Jokaiselle näyttelyalueelle saapuvalle koiralle, myös turistikoirille, tulee olla esittää rokotustodistus.

Rokotukset ja tunnistusmerkinnät tarkastetaan pistokokein.

Rokotusmääräykset

Kaikkien näyttelyyn osallistuvien koirien on oltava rokotettu Kennelliiton voimassa olevien rokotusmääräysten mukaisesti. Koiralla tulee olla rokotustodistus (Omakoira sovelluksessa näkyvä rokotustieto, rokotuskirja tai lemmikkieläinpassi), johon eläinlääkäri on merkinnyt rokotuspäivän, koiralle annetun rokotteen valmisteyhteenvedon mukaisen viimeisen voimassaolopäivän, koiran yksiselitteiset tunnistusmerkintätiedot ja edelliset rokotukset.

Mikäli koira hylätään puuttuvien rokotusten vuoksi, ei toimikunta suorita ilmoittautumismaksua takaisin.

Jotta koira voi olla läsnä tapahtumassa sillä tulee olla voimassa seuraavat rokotukset:

Penikkatauti- parvovirusripuli. ja tarttuva maksatulehdusrokotus: Koira pitää olla rokotettu penikkatautia, parvovirusripulia ja tarttuvaa maksatulehdusta vastaan. Pentuiässä annetut rokotteet tai vanhempana annetut tehosteet ovat voimassa ko. rokotteen valmisteyhteenvedon mukaisesti. Huomio rokotteen varoaika ennen rokotteen voimassaoloa.

Raivotautirokotus (rabies): Koira pitää olla rokotettu raivotautia vastaan. Rokotukset ovat voimassa valmisteyhteenvedon mukaisesti. Huomio rokotteen varoaika ennen rokotteen voimassaoloa.

Jos koiran rokotus on vanhentunut, tulee se kaikissa tapauksissa uusia vähintään valmisteyhteenvedossa mainitun varoajan mukaisesti (yleensä 21-30 vrk). Koira saa osallistua tapahtumaan seuraavana päivänä varoajan päättymisen jälkeen, eli mikäli varoaika on 21 päivää, saa koira osallistua tapahtumaan 22. päivä rokotuksesta.

Koiran tartuntatauteihin liittyviä määräyksiä

Jos koira sairastuu penikkatautiin, parvovirusripuliin, tarttuvaan maksatulehdukseen, kennelyskään tms. hengitystie- tai mahasuolikananvan tulehdukseen, koira ei saa olla läsnä tapahtumassa ennen kuin se on ollut vähintään kaksi viikkoa oireeton. Sama rajoitus koskee myös saman talouden oireettomia koiria.

Loistartunnat on asianmukaisesti hoidettava ennen kuin koira voi olla läsnä tapahtumassa.

Suomen lain vastaisesti typistetyt koirat eivät saa osallistua näyttelyyn.

kennelliiton-rokotusmaaraykset (kennelliitto.fi)

Antidopingvalvonta

Suomen Kennelliiton antidopingsäännöt ja dopingvalvonta koskevat kaikkia Kennelliiton myöntämiä näyttelyitä, kokeita ja kilpailuja.

Tunnistusmerkintä on pakollinen Kennelliiton virallisissa näyttelyissä, kokeissa ja kilpailuissa.

Tapahtuman järjestäjä tarkastaa tunnistusmerkinnän pistokokein. Mikäli koiralla on siru, jotta yleisimmät lukulaitteet eivät tunnista, on koiran omistajalla oltava mukana lukulaite, joka kyseisen sirun pystyy lukemaan. Jos tarkastuksessa löytyy koira jota ei ole tunnistusmerkitty, tulee järjestäjän sulkea kyseinen koira pois tästä tapahtumasta. Epäselvä tatuointi tai toimimaton mikrosiru estää koiran osallistumisen tapahtumaan. Tällaisessa tapauksessa toimikunta ei suorita ilmoittautumismaksua takaisin.

Kennelliiton antidopingohje päivitetty | Suomen Kennelliitto

Näyttelypaikka

Näyttelypaikkana toimii Hirvihaaran ampumaurheilukeskus.

Osoite on Hirvihaarantie 725, 04680 Mäntsälä.

Mäntsälän ampumaurheilukeskus – Google Maps

Saapuminen näyttelyyn

Koiren tulee saapua näyttelyyn viimeistään puoli tuntia ennen arvioitua arvosteluaikaa.

Parkki on ilmainen ja aukeaa klo 9.00

Turvallisuus

Tapahtumassa noudatetaan viranomaisten ohjeita ja linjauksia yleisötapahtumien järjestämisen osalta. Noudata turvallisuusohjeita, jotta kaikilla on mukava näyttelypäivä.

Seuraa järjestäjien ohjeita pysäköinnissäja häkkien sijoittelussa. Älä jätä tavaroitasi vartioimatta.

Hinnasto

Näyttelyssämme ei ole painettua luetteloa. Käytössä on näyttelyluettelon ja näyttelyn tulospalvelun tuottava mobiilisovellus joka on ladattavissa maksutta App Store- ja Google Play -sovelluskaupoista nimellä ”Showlink-mobiili”.

Sähköisen näyttelyluettelon hinta sovelluskaupassa on 3,49 €.

Luettelo julkaistaan näyttelypäivän aamuna klo 6.00.

Sähköiset arvostelut

Näyttelyn kehissä on käytössä sähköiset arvostelut. Koiran ilmoittaja saa tällöin arvostelun sähköpostiinsa, kun koiran arvostelu rotukehässä on ohi. Arvostelut on luettavissa myös Showlinkin tulospalvelusta (https://tulospalvelu.kennelliitto.fi/nayttelyt/ ) sekä Kennelliiton jalostustietojärjestelmästä.

Palkinnot

Palkinnot on noudettavissa palkintojenjakopisteestä (=toimisto) koiran kilpailunumeroa näyttämällä. Palkintoja ei postiteta jälkikäteen.

Muuta

Näyttelypaikalla on sisätiloissa kahvio ja WC. Kahviossa maksutavat ovat käteinen ja kortti.

HUOM ! Koiria ei saa tuoda sisätiloihin.

Tiedustelut

Ilmoittautumisia koskevat tiedustelut happyhunt68@outlook.com tai  Mari Olkkonen 050 370 3690

Tiedustelut näyttelypäivänä näyttelytoimisto

Mari Olkkonen 050 370 3690

Merja Kostiainen 050 590 3895

Mukavaa ja menestyksekästä näyttelypäivää !

Toivottavat Mäntsälän Kennel- ja metsästysseura ry sekä Uudenmaan pystykorvakerho ry

Ryhmäkilpailut

Ryhmäkilpailut pyritään aloittamaan viimeistään klo 15.00